GROHE 26698000 Vitalio douchesysteem, chroom chroom, zilver - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 30 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de GROHE 26698000 Vitalio douchesysteem, chroom chroom, zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,9

Buurmeisje 17-03-2023

Montage lastig, maar een topdouche!

Alle onderdelen zaten netjes ingepakt in de doos, maar de installatie-instructie was niet superduidelijk. Ik ben niet superhandig, dus het installeren was hierdoor een uitdaging. De straal van de regendouche is heel aangenaam en de knop om te switchen tussen handdouche en regendouche is heel mooi weggewerkt. Een aanrader!

Pluspunten

• Superfijne straal uit de regendouche
  • Mooie switchknop
  • Afgeronde hoeken van regendouche zijn mooi

Minpunten

• Handleiding onduidelijk
  • Montage lastig voor een leek

Vaya_1 14-03-2023

Mooi design en spa gevoel

Het douchesysteem heeft een heel mooi design. Met de grote douchekop verwacht je ook gelijk een SPA sensatie.
Installeren lijkt wel een klusje. Helaas moest er veel aangepast worden.
Onderdelen in de doos zijn nogal verwarend te vinden wat er bij elkaar en waar hoort. En duidelijke handleiding was echt handig geweest.
Mijn verwachting voor de sterkte van de straal is helaas niet waarheid geworden. Kennelijk is het ook afhankelijk van de type combi installatie in je huis.
Wat ik als plus kan benoemen is het handdouche. Als je even snel je voeten of alleen je haar wil wassen.

Pluspunten

• mooi design

Minpunten

• moelijk te installeren

HdB 13-03-2023

Alleen mooi als de douchekraan aan een andere muur hangt

Eenmaal gemonteerd valt op dat de slang die verschaft wordt om de kraan met de constructie van de regendouche te verbinden, bijzonder lang is. Op de eerste productfoto valt dit niet zo op, maar in de volgende foto’s zie je dat wel duidelijk. De slang gaat van de, naar mijn oordeel onwaarschijnlijke, situatie uit waarbij de douche op een andere muur gemonteerd wordt dan de (thermostaat)kraan. In de praktijk is dit niet een zeer waarschijnlijk scenario en zit je met meer dan een meter slang in een boog onder je douchekraan, terwijl je vaak maar 30 tot 50 cm nodig hebt Dat is vooral storend omdat de echte doucheslang, voor de handdouche, hier dan ook nog eens voorhangt. Dat is erg rommelig en druk. Naar verluidt is de verbindingsslang niet in te korten, en Grohe verschaft daar ook geen instructies voor. Ik had verwacht dat voor het geld Grohe wel een extra, korte slang had bijgesloten, of minstens er één los aan zou bieden (en vermelden in de handleiding), maar helaas is dat niet het geval. Wel heb ik van een ander merk een korte buis kunnen vinden, maar het is maar de vraag of dit qua kleur echt matcht. Voor mij was het echt een afknapper en dit doet echt af op het product. Ik zou iedereen waarbij de douchekraan nu onder de douchestang hangt, om te overwegen voor de duurdere variant te gaan, waarbij thermostraatkraan en douchestang geïntegreerd zijn en geen lelijke extra slang nodig is.

Pluspunten

• Mooi ontwerp

Minpunten

• Lange verbindingsslang

RonaldHK 10-03-2023

Top aankoop, aanrader!

Super douche,
Wij hebben deze gekocht om onze gewone handdouche te vervangen.
Hij is echt heerlijk,
Begint met eenvoudige montage.
Je bestaande kraan kan je handhaven. De bevestiging vast schroeven en slangen aansluiten en het genieten kan beginnen.
Met een draaiknop kan je makkelijk wisselen tussen de handdouche en de regendouche.

Lekkere stralen die toch water besparend zijn.
Goed aanrader om je douche en badkamer een update te geven.
Top aankoop!

Pluspunten

• Eenvoudige montage.
  • Makkelijke bediening
  • Heerlijke stralen, genieten

Minpunten

• Druppelt iets na

Shareview 10-03-2023

Een gevoel van luxe!

Wauw, wat een luxe gevoel als je onder de regendouche staat! Doordat de regendouchekop zo groot is, voel het echt alsof je in de regen staat. Uiteraard wel warm!

Door middel van een draaiknop op de douchestang kun je eenvoudig wisselen tussen de regendouchekop en de handdouche. Ik was voorheen al erg verwend met een goede Grohe douchekop, deze heb ik daarom uitgewisseld met de meegeleverde handdouche. Zo heb ik 5 verschillende standen op de handdouche. Dat bevalt mij beter dan de ietwat saaie meegeleverde handdouche.

De set kwam uitstekend verpakt in een doos! Alles zat in aparte zachte zakjes, zodat het chroom niet kon krassen. Zoals je mag verwachten van een A-merk, maar zelfs beter!

Installatie van de doucheset is best even een klusje als je het gaten boren (2x) meerekent, maar het is absoluut de moeite waard!

• Grote regendouchekop
  • Eenvoudig te bedienen

Minpunten

• Handdouche is wat saai

schaap69 09-03-2023

Bij het openen van de doos valt direct op hoe alle onderdelen netjes zijn ingepakt.
De installatie instructies bestaan vooral uit tekeningen en soms moet je eens goed kijken.
Al bij al kan deze vlot geïnstalleerd worden door een doe-het-zelver.
Wij hebben deze gecombineerd met de Grohe Grohtherm-1000 die we al hadden, alle nodige slangen voor deze koppeling zijn bijgeleverd en van hoge kwaliteit.
De regenstraal is zacht en de draaiknop is erg handig als je de handdouche wilt gebruiken, ook met zeephanden.
Wij hadden wel wat problemen met het waterbesparend effect, dit konden we niet gewoon worden. (dit is natuurlijk persoonlijk)
Dit kan je oplossen door de waterbesparende rubbers te verwijderen, waardoor je meer water krijgt.

Conclusie: deze regendoucheset zorgt voor een mooie update van onze huidige douchecel.
De chroom behandeling zorgt niet alleen voor een luxe uitstraling, maar is ook zeer goed te onderhouden.
Prijs kwaliteit zit hier goed dus wat ons betreft is deze zeker een aanrader!
Deze regendouche is een top aanvulling voor onze douchecel.

Pluspunten

• Kwaliteit
  • Grote regendouche

Minpunten

• waterbesparingstand

Direen 09-03-2023

Fijne douche

In het vorige huis hadden de badkamer volledige gerenoveerd. Ons nieuwe huis is een kluswoning. Daardoor merk je wel waar je veel waarde aan hecht en wat je mis. Mijn man miste heel erg onze vorige douche daarom besloten om deze alvast te vervangen zodat we er al gebruik van kunnen maken. De installatie is goed te doen. Mijn man is helemaal blij en te voeden met de regendouche. Ik ben meer van de handdouche want wil me haar niet standaard nat, die is minder kracht dan gewent maar is een kwestie van wennen. Hij is ook zuiniger in het water verbruik

Pluspunten

• Volgens verwachting

s*************@g******** 08-03-2023

Hele fijne douche

Erg fijne douche! Ik vond hem kwa prijs wel erg duur maar achteraf wel heel erg blij mee. Hij doucht heel fijn en is makkelijk te gebruiken/te monteren

Pluspunten

• Fijne stralen
  • Makkelijk te gebruiken

Minpunten

• Duur

Verwidx 06-03-2023

Mooie en degelijk douchesysteem

De GROHE QuickFix Vitalio Start System 250 Cube douche set, is een mooie toevoeging en vervanging van ons oude douchesysteem. De installatie van de Grohe Vitalio Start 250 regendoucheset is redelijk eenvoudig en aan te sluiten op onze huidige thermostaatkraan. Alles zit netjes verpakt en beschermd in de doos. Met de meegeleverde instructies en kun je de doucheset redelijk snel installeren. Daarnaast is er ook een uitgebreide instuctiefilm te vinden. Naast de mooie uitstraling en degelijkheid heeft de De GROHE QuickFix Vitalio Start System 250 ook nog veel extra voordelen. Een waterbesparend systeem dat tot 40% waterbesparing opleverd, een gelijkmatige waterverdeling met de dreamspray technologie, de rain straal geeft een warm regenbui effect, de shockproof handouche tegen valschade, starlight glad en krasbestendig oppervlak die makkelijk schoon te houden is en het Speedclean anti-kalk systeem waarmee je makkelijk de douchekop nopjes met de handen kan ontkalken. De waterdruk is wel een stuk lager, voor de regendouche prima omdat deze een groot oppervlakte heeft. Voor de handdouche maakt dit het uitwassen van langere haren wel moeizamer.

Pluspunten

• Waterbesparing
  • Makkelijk schoon te maken

Minpunten

• Handdouche waterdruk is wel laag

d************@h********* 06-03-2023

heerlijke douche zoals verwacht

In het vorige huis hadden we alles opgeknapt, ook de badkamer was recept vernieuwd. Nu we verhuist zijn naar een klus huis missen we oa de douche kraan van het vorige huis. Mijn man is gek op een regendouche. Daarom hadden we besloten om alvast een nieuwe douche kraan aan te schaffen zodat we er direct gebruik van kunnen maken. Hij is heel blij met de regendouche. Zelf ben ik meer van de handdouche omdat ik me haren niet elke keer nat wil maken, deze is iets zachter dan ik gewend ben maar dat is een kwestie van wennen. Fijne gedachten is dat deze kraan zuiniger dan die we hadden.

Pluspunten

• besparend
  • fijne kraan

Cvanhoecke 05-03-2023

Aangename regendouche

Een mooie regendouche die vrij gemakkelijk (als je de handleiding goed opvolgt) te installeren is. De regendouche heeft 2 regenstralen, waarvan 1 waterbesparende eco-stand is. Ik merk daar wel niet veel verschil in & er is nergens een aanduiding welke stand de eco-stand is. Er zit ook een handdouchekop bij. Die is vrij zwak van regenstraling maar ligt wel goed in de hand. Als extra douche (bv. in bad) is deze vitalio douchesysteem zeker aan te raden.

Pluspunten

• Grote regendouche waar je volledig onder kan

Minpunten

• geen aanduiding welke de eco stand is

Tessaos 03-03-2023

Fijne douche!

Ik ben super blij met deze fijne regendouche. Hij werkt erg goed en door de grote douchekop kun je met twee personen onder de douche staan. De handdouche is ook een fijne extra. Wel even opletten, want deze is eventjes koud als je van douchekop wisselt. De douche is ook makkelijk schoon te maken. Hierdoor blijft het mooie design goed tot zijn recht komen. Ik ben heel blij met de aankoop van deze fijne douche.

MLGH 03-03-2023

Mooi design en fijne douchesysteem

Zeer tevreden over de Grohe Quickfix Vitalio Start 250 Cube douchekop. Het product heeft een mooi design en is makkelijke te installeren. De hoofddouche heeft een wijde waterstraal en dus pas je er gemakkelijk met zijn tweeën onder!

Pluspunten

• Wijde waterstraal

Minpunten

• Komt niet met een douchekraan

Clint 03-03-2023

Goede prijs voor een complete set!

De GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Cube is een uitstekende keuze voor iedereen die op zoek is naar een douchesysteem dat zowel stijlvol als functioneel is. Dit douchesysteem heeft een slank ontwerp en is voorzien van verschillende functies die het douchen aangenamer maken.

Een van de belangrijkste kenmerken van de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Cube is het eenvoudige installatieproces. Het douchesysteem is ontworpen om snel en gemakkelijk te worden geïnstalleerd zonder dat er gereedschap nodig is. Dit is vooral handig voor mensen die niet veel ervaring hebben met het installeren van douchesystemen.

Een ander groot voordeel van dit douchesysteem is de mogelijkheid om tussen verschillende straalsoorten te kiezen. Zo kun je bijvoorbeeld kiezen voor een krachtige massagestraal om spieren te ontspannen of juist voor een zachte regenstraal om te ontspannen. De straalpatronen kunnen gemakkelijk worden gewijzigd via de knoppen op de handdouche.

Al met al is de GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Cube een uitstekend douchesysteem dat niet alleen stijlvol is, maar ook gemakkelijk te installeren en te gebruiken is. Als je op zoek bent naar een kwalitatief hoogstaand douchesysteem dat lang meegaat en een goede prijs-kwaliteitverhouding biedt, dan is dit zeker een aanrader.

Pluspunten

• Makkelijkste installtie
  • Mooi Design
  • Regendouch

Minpunten

• Instructie boekje had wat uitgebreider gemogen

j*********@g******** 02-03-2023

Luxe regendouche een aanrader

Wij waren al een tijdje opzoek naar een regendouche en gezien mijn kinderen lekker lang onder douche staan, is dit waterbesparende regendouche set een hele goede oplossing.
De handleiding is duidelijk en het monteren is ook zo gedaan . de doucheset past goed bij ons huidige kraan.
Het regenstraal is zacht en de omvang is ook goed. schakel knop werkt prima en ook erg handig.
Het is een mooie douche set met luxe uitstaling en kwaliteit is ook goed. ik verwacht eigenlijk niets anders van Grohe. De regendouche is nu de blikvanger and onze badkamer geworden.
Aanrader voor iedereen!

Pluspunten

• luxe uitstraling
  • makkelijk monteren
  • waterbesparend

Minpunten

• prijs verschil per aanbieder

PuckPuck 02-03-2023

Een mooie compacte set

De Grohe Vitalio Start 250 regendoucheset heb ik getest. Ik ben onder de indruk van de regendoucheset voor zijn formaat.

Het was een heerlijk gevoel om onder de regenachtige stralen te staan. De druk was perfect en het water was heerlijk warm. De regenstraal was groot genoeg om een heerlijke douche ervaring te bieden, maar niet te groot zodat het water overal heen spetterde.

De installatie was ook eenvoudig. Alles wat ik nodig had, was inbegrepen en het duurde slechts een paar minuten om de set te installeren.

Ik was ook onder de indruk van het design van de set. Het is een mooi strak design met eenvoudige en moderne lijnen. De kleur is ook prachtig en het past goed bij mijn badkamer.

De set heeft ook een aantal handige functies, waaronder een thermostaat, een schuifregelaar en een kop om de waterstraal te verstellen.

Om het kort samen te vatten, de Grohe Vitalio Start 250 regendoucheset is een fantastisch product. Ik ben zo blij dat ik het heb getest en ik beveel het aan iedereen aan! Kijk wel goed rond online in verband met de grote prijs verschillen.

Pluspunten

• makkelijk te installeren
  • design

Minpunten

• prijsschommelingen

h************@g******** 01-03-2023

fijne regen douche

Het Grohe Vitalio Start doucheysteem met hoofddouche levert een moderne en krachtige douche-ervaring, hoewel de installatie uitdagend kan zijn en de waterstraal in het begin minder krachtig kan lijken. Na enige tijd wennen aan de waterstraal biedt het systeem een goede dekking en handige regendouche en handdouche opties. Het ontwerp van het systeem is stijlvol en past goed bij elke badkamerstijl. Hoewel de installatie wat tijd en moeite kostte, ben ik uiteindelijk tevreden met mijn aankoop en zou ik het aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een hoogwaardig doucheysteem.

Pluspunten

• groot water oppervlakte
  • handige dubbel functie

Minpunten

• geen ikea bouwset

Rik1982 01-03-2023

goede waterbesparende regendouche

De regendouche GROHE QuickFix Vitalio Start 250 Cube ziet er mooi uit. Alles zit goed beschermd verpakt en netjes in de doos. De installatie was niet heel moeilijk. De omschrijving erbij was duidelijk. Kon gelukkig de oude gaten van de vorige gebruiken. Wij hebben het aangesloten op een bestaande thermostaatkraan omdat we in bad staan te douchen. De bijgeleverde slag was lang genoeg en het werkt allemaal goed. Alles ziet en voelt degelijk en kwalitatief goed aan. De grote regendouche is heerlijk en hangt ook goed hoog. Wat ook nodig is omdat ik vrij lang ben. Onze kinderen staan er graag samen onder. Minpuntje is wel dat ik weinig verschil merk in de twee verschillende standen die hij heeft zoals beschreven. De handdouche ligt lekker in de hand en makkelijk dat die is voorzien van de siliconen ring ter valbescherming. We vinden de waterbesparing helemaal super natuurlijk, maar hierdoor geeft die dus ook niet een hele krachtige straal. Dit is met het uitwassen van lange haren wel lastig. De doucheslang is wel ideaal en komt niet in de draai te zitten.

Pluspunten

• waterbesparend
  • ziet er goed en degelijk uit

Minpunten

• handdouche wel zachte straal
  • Regendouche heeft 2 standen. Merk wienig verschil

n*********@h********** 20-01-2023

Heerlijk douchen!

We wilden al langer een regendouche maar dachten dat we daarvoor te weinig waterdruk hadden. Maar met deze gaat het prima! Heerlijk om onder te staan, de hardste stand vinden we het fijnst. De handdouche had van ons wel wat harder mogen zijn. Deze is helaas niet in te stellen. Klein minpuntje is dat als je wisselt tussen handdouche en regendouche, je even koud water krijgt. Dat is even schrikken als je er niet aan denkt ;-) Heerlijke douche, die we niet meer willen missen! Installatie was wel even goed kijken, en we moesten een extra gat boren. Was langer werk dan de thermostaatkraan (ik had het andersom verwacht).
Al met al heerlijk om onder te douchen en makkelijk in gebruik.

Pluspunten

• fijne regendouche
  • makkelijk in gebruik
  • extra handdouche is handig

Minpunten

• installatie viel wat tegen
  • koude douche tijdens wisselen
  • handdouche mocht harder qua straal

jeffreyvr94 18-01-2023

Prima douchesysteem

Dit douchesysteem van Grohe is zoals gewoonlijk kwalitatief erg goed. Het ophangen is erg makkelijk om te doen, alles wat je nodig hebt is meegeleverd. Even de beschrijving lezen en je kan er tegenaan. Ik heb de 'waterbesparende' rubbers verwijderd. Zelf vond ik de straal uit de douchekop te zacht. Nu is het zoals het hoort.

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goed schoon te houden
  • Goede straal

Minpunten

• Waterbesparend

MissM 18-01-2023

Goede vervangset voor Grohe douche

Gekocht ter vervanging van mijn oude Grohe douche. Met wat kleine aanpassingen aan kunnen sluiten op de oude stang. Mooie set. Helaas is de nieuwe handdouche waterbesparend. Persoonlijk houd ik daar niet van, ik wil gewoon veel water uit mijn douchekop. Verder mooi product voor heel schappelijke prijs.

Pluspunten

• prijs
  • installatie

Minpunten

• water

Lisa 17-01-2023

Heerlijk douchen

De Grohe Vitalio Start System 250 Cube Flex doucheset is een mooi uitziend opbouw regendouchesysteem. In ons geval was de set een vervanger van een oud en gammel douchesysteem dat door een voorgaande bewoner was aangebracht.
Door de brede douchekop sta je er ook echt helemaal onder, dus ook je schouders. Je kan er zelfs makkelijk met 2 personen onder staan! Strak design en makkelijke bediening. De verschillende standen zijn fijn. Al met al een prima douche en een goede prijs!

• Regendouchekop

Minpunten

• Installatie

Idn 16-01-2023

Prettige douche die goed te monteren is

In gebruik een prettige straal van de hoofddouche, de handdouche is oké. Er zijn twee standen voor de hoofddouche, maar daar zit weinig verschil tussen. Bij schakelen naar de handdouche krijg je eerst het koude water uit de slang, dus daar moet je op bedacht zijn. Koud douchen voorkomt dit schrikmoment ;-)
Even snel wat aandachtspunten: De muurschroeven zijn niet de beste, één heb ik deels gestript bij het vastdraaien. Voor het vastzetten van de regendouche heb je een maat 24 steeksleutel nodig, het was handig als ze hiervoor een sleuteltje hadden meegeleverd. Het was te groot voor mijn steeksleutelsetje.
Let op bij de montage van de handdouche houder, hier zit een klein verschil tussen de boven- en onderkant. Gebruik de slang om dit vooraf uit te testen.

Pluspunten

• Solide bouw
  • Prettige straal

Minpunten

• Veel slang in zicht
  • Handdouche heeft geen hele sterke straal

Carlien 16-01-2023

montage een ramp, gebruik een genot

de montage vormde een aardige uitdaging. De tekening was qua maten niet helemaal helder. Uiteindelijk met wat tijd er wel uit gekomen. De schroeven die inbegrepen zijn, zijn van slechte kwaliteit. Beide zijn afgebroken. Maar dan het gebruik: Wat een genot om onder de grote regendouche te staan. De eerste stand vinden wij zelf het lekkerst. De waterbesparende stand, spreekt ons wat minder aan, maar dat is persoonlijk uiteraard. De draaiknop waar je de standen mee veranderd, vind ik met mijn reuma heel fijn. Het draait soepel en is makkelijk te bedienen. Kortom: de montage vroeg echt wel even tijd en een boel geduld, maar het is het waard.

Pluspunten

• reuma vriendelijke bediening
  • makkelijk schoon te maken
  • comfortabele regendouche

Minpunten

• waterdruk handdouche is wat laag
  • slechte kwaliteit schroeven
  • montage handleiding kan duidelijker

Miiii 16-01-2023

Luxe douche

We waren erg benieuwd of een regendouche nu echt zo fijn is - en... Dat kunnen we nu gelukkig bevestigen! Heerlijk overal dat warme water om je heen, echt een wellness ervaring in de eigen badkamer. Van de handdouche hadden we wel een iets hardere straal gehoopt. Het design is erg fraai en de kwaliteit helemaal zoals je van een merk als Grohe mag verwachten. De bevestiging is eenvoudig, maar (in tegenstelling tot wat werd beloofd) hebben we wel nieuwe gaten moeten boren. De afstanden klopten wel met de vorige douche, maar een regendouche had een grotere hoogte nodig. Het reinigen gaat supermakkelijk. Erg prettig dat de slangen glad zijn en vuil en kalk zich niet ophopen tussen ribbels. Onze eindconclusie - aanrader!

Pluspunten

• Eenvoudig schoon te houden
  • Luxe gevoel

Minpunten

• Nieuwe gaten moeten boren